Son zamanlarda 3 boyutlu bilgisayar oyunları başta ekran kartı olmak üzere tüm PC donanımını zorlamaktadır. Oyunlardaki detay zenginliğinin artmasıyla ekran kartının işlemcisine ve CPU'ya daha fazla yük biniyor. Oyunlarda kullanılan dokular için grafik kartı üzerindeki bellek miktarına göre zaman zaman sistem belleğinden de destek alınabilir. AGP veri yolu bu amaçla tasarlanmıştır. Günümüzde 128MB ve 256MB lık ekran kartları bulunmaktadır. Oyun geliştiren insanlar OpenGL ya da Direct3D'nin bazı özelliklerini kullanırlar. Bu durumda API'larda yapılacak değişiklikler oyun geliştiren insanlar için büyük önem taşımaktadır. Ekran kartı satın alırken kutunun üzerinde yazan kartın desteklediği DirectX sürümünü belirten ifadeye dikkat etmek gerekir.
Bilgisayarınızla ofis uygulamaları ağırlıklı çalışıyorsanız, entegre grafik birimine sahip anakart işinizi görecektir. Ancak bu çözüm çoğu 3D oyunun üstesinden gelemeyecektir. Bu durumda ekran kartını ayrıca almanız gerekmektedir. Piyasada ekran kartı üretiminde en bilinen 2 üretici; ATI ve nVidia'dır. nVidia, GeForce FX serisi işlemcilerle, ATI ise Radeon 9000 serisiyle karşımıza çıkmaktadır. Performans açısından aynı işlemciyi taşıyan ekran kartları arasında bir fark yok denilecek kadar azdır. NVidia GeForce FX5200 ve Radeon 9200 kullanıcı tarafından sıkça tercih edilen ekran kartlarıdır. NVidia FX 5600 performans açısından NVidia GeForce FX5200'den daha caziptir. Fiyat/performans açısından düşünülecek olursa, ATI Radeon 9600XT nVidia işlemcili kartlara göre daha makuldür. nVidia GeForce FX 5950U ve ATI Radeon 9800XT işlemcileri üst seviye kategorisine girmektedirler. Bu işlemcileri taşıyan ekran kartları 500 doların üzerinde fiyatlara sahiptirler. Bahsettiğimiz 3 ekran kartı da 128MB bellek, DirectX9.0 desteğine sahipve AGP 8X kullanmaktadırlar.
__________________