Aristo'nun ölümünün hemen ardından felsefenin durumunu incelemeyi yeniden sürdüreceğiz. Bilimlerin bir uzmanlık dalı biçimindeki gelişmesine paralel olarak
bu dönemde felsefe
günümüzdeki felsefeden anladığımız gerçek anlama sahiptir. Bu felsefe üç ana disiplinden oluşur: Mantık
fizik (aaaafizik)
ahlâk. "Mantık"; felsefî düşüncenin izlemesi gereken doğru yolu gösteren bir disiplin
felsefeye bir giriş
bir başlangıç olarak algılanıyordu.
Fizik (o zaman henüz aaaafizik kavramı yoktu) ise doğayı bütüncül olarak kavrayan ve doğa içinde etkili olan güçleri irdeleyen disiplin olarak düşünülmüştür. Bunun içindir ki Tanrıların var olup olmadığı konusu da fiziğin konusu içinde sayılıyordu. Ahlâk ise
insan ile evren ilişkilerini araştıran bir felsefe dalı olarak algılanıyordu.
Ahlâk
"insanın evrendeki konumu nedir? İnsan yaşamının anlamı nedir? İnsan dünyaya hangi görevleri yapmak için gelmiştir?" gibi sorulara yanıt arayacaktı. Ahlâk
o zamanki bir deyişle "en yüksek iyi"yi kendisine konu yapacak
yani; "En yüksek iyi nasıl elde edilir?" sorusunun yanıtını arayacak ve yavaş yavaş gelişerek
felsefenin temel disiplini olacaktı.
İnsanın yaşam karşısında ne gibi bir tutum alması gerektiği
ne gibi görevlen olduğu konularını bilmek için felsefe ile uğraşılır olmuştu. Böylelikle ahlâk
felsefenin "amacı" oldu
felsefe ahlâk ile olgunluğu yakalayabildi. Fizik ise
felsefenin ana disiplini durumuna gelen ahlâka
yalnızca temel olma görevini üstlendi. Çünkü
insanın evren karşısında nasıl bir tutum içinde olacağını bilmek için
öncelikle evrenin yapısını bilmek gerekir. Mantık ise
evreni bilmek için
ne gibi bir yolun izlenmesi gerektiğini gösterecekti.
Ancak
asıl amacını ahlâkta bulan felsefe
zamanla
yavaş yavaş bir "din görüşü" durumuna dönüşmüştür. Çünkü eski Yunan dini
Tanrıları
mitologyası ve gelenekleri ile artık aydınları tatmin etmiyordu. İşte o dönemin kültürlü insanları için gelenek ve dinin "bos bıraktığı" yeri felsefe doldurmuştur. Bu gelişme
felsefenin birbirine karşıt birtakım okullara ayrılmasına neden olmuştur.
Bu dönemin felsefesinin karakteristik yanı: Kafaları uğraştıran ahlâk konularına özellikle "ölüm" konusu eklenmiştir. Eski Yunanlılar ölümü çok doğal bir olay olarak algılar. Ancak bu sözünü ettiğimiz dönemde ölüm artık doğal bir olay olmaktan çıkmış
bir "sorun" olmaya başlamıştır. Bu nedenle; "Taşçım karşısında nasıl bir tutum almalıyız!" sorusu yanında bir de "Ölüm karşısında nasıl bir tutum almalıyız?" sorusu ortaya atılmıştır. Böylece zorunlu olarak
ölümü de içinde taşıyan hayat karşısında "en uygun tutumun ne olacağı"^ bu dönem felsefe okullarını ilgilendiren başlıca konulardan biri olmuştur
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
Fizik (o zaman henüz aaaafizik kavramı yoktu) ise doğayı bütüncül olarak kavrayan ve doğa içinde etkili olan güçleri irdeleyen disiplin olarak düşünülmüştür. Bunun içindir ki Tanrıların var olup olmadığı konusu da fiziğin konusu içinde sayılıyordu. Ahlâk ise
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
Ahlâk
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
İnsanın yaşam karşısında ne gibi bir tutum alması gerektiği
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
Ancak
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
Bu dönemin felsefesinin karakteristik yanı: Kafaları uğraştıran ahlâk konularına özellikle "ölüm" konusu eklenmiştir. Eski Yunanlılar ölümü çok doğal bir olay olarak algılar. Ancak bu sözünü ettiğimiz dönemde ölüm artık doğal bir olay olmaktan çıkmış
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)
![Aristo Sonrası Felsefe Smilev](https://2img.net/h/www.uslanmam.com/images/smilies/smilev.gif)